top of page

4 Manieren om trendy audio te vinden voor je reel!


Ben je benieuwd waarom dat ene nummer de laatste tijd maar in je hoofd blijft hangen? Als je regelmatig Instagram Reels gebruikt, is de kans groot dat dit komt door de nieuwste trend die razend populair is - en vaak is dat te danken aan de virale audio van het moment. Trending audio is essentieel om Reels te maken die de aandacht trekken en een connectie maken met je publiek. Laten we ontdekken hoe je populaire audio kunt vinden en gebruiken om Reels te maken die resoneren. Net zoals TikTok biedt Reels gebruikers de mogelijkheid om korte videocontent rechtstreeks binnen de Instagram-app te bekijken. Instagram heeft de afgelopen tijd continu nieuwe Reels-functies gelanceerd om makers aan te moedigen boeiende video's te maken, uitdagingen te creƫren en virale trends te starten. Je kunt hashtags, bijschriften, tekst, stickers en audio gebruiken om unieke video's te maken die in contact komen met je volgers, je zichtbaarheid vergroten en je followerbase laten groeien.

Hoewel er verschillende factoren zijn die bijdragen aan het succes van een Reel, is het gebruik van boeiende en trendy audio zonder twijfel een van de belangrijkste elementen om relevant en authentiek te blijven bij je publiek. Correct gebruik van een audiogolf op een unieke, meeslepende manier kan leiden tot een hogere betrokkenheid, een groter bereik en meer aandacht voor je content - en dat kan uiteindelijk leiden tot meer volgers, abonnees en verkopen.

Maar hoe beslis je welke audiogolven je moet volgen? Hoe weet je welke audio op dit moment de trend zet en waar je deze kunt vinden? Duik met ons mee in de wereld van Reels-audio.

Hoe vind je Reels-audio?

#1 Spring op de TikTok-trein

Aangezien veel trendy audio afkomstig is van TikTok (en het is geen geheim dat het platform gespecialiseerd is in het creƫren van virale audio-trends), is het in jouw belang om op de hoogte te blijven van de nieuwste audio die op TikTok viraal gaat. Noteer audiofragmenten die je inspireren, je aan het lachen maken of die relevant kunnen zijn voor je Instagram-publiek. Download deze video's en upload het geluid als originele audio op Reels.

#2 Verken de Reels-feed

Laten we eerlijk zijn, je scrollt al regelmatig door de Reels-feed. Wat is er nu een betere manier om audio te ontdekken die bij je resoneert dan via de inhoud die het Reels-algoritme je al laat zien? Vaak hebben deze video's al wat tractie gekregen, dus de inhoud die op je Reels-verkenningspagina verschijnt, is een veilige gok voor audio die op dat moment hot is. Als je een geluid tegenkomt dat je bevalt, tik er dan op en je wordt meegenomen naar de audiopagina, waar je andere video's kunt bekijken die dezelfde audio gebruiken. Op die pagina vind je de optie "audio opslaan", waarmee je het kunt toevoegen aan je persoonlijke audioverzameling. Je kunt meteen met deze audio aan de slag gaan of de audio opslaan voor later gebruik.

#3 Reels-audiotheek

Bij het maken van een Reel in de Instagram-app kun je op het muzieksymbool tikken om audio toe te voegen uit Instagram's eigen audiotheek. Je krijgt een scherm te zien met audiorecommendaties die speciaal voor jou zijn samengesteld, en een zoekbalk waarin je kunt zoeken naar muziek of geluiden. Je kunt ook je opgeslagen audiofragmenten vanuit dit menu openen. Als Instagram je audiofragmenten laat zien, kun je erop rekenen dat ze in de mode zijn. Tip: Houd er rekening mee dat deze audiobibliotheek beperkt is door auteursrechtwetten, dus bedrijfsaccounts op Instagram hebben beperkte toegang tot muziek via deze methode. Je kunt ook een andere maker vinden die een nummer heeft geüpload als "originele audio" en het van hen opslaan.

#4 Maak je eigen audio!

Heb je een favoriete zin uit een liedje, tv-programma, popcultuurmoment of film (of zelfs uit je eigen leven)? Upload het dan als originele audio en gebruik het in een Reel! Wie weet, misschien word jij wel de volgende viral sensatie. Het meedoen aan trending audio in je Reels is essentieel om je zichtbaarheid te vergroten en nieuwe doelgroepen te bereiken. Het Reels-algoritme geeft voorrang aan video's die trendy audio gebruiken, waardoor je content wordt gezien door meer mensen dan alleen je huidige publiek en een grotere kans maakt om te worden getoond in de Reels-feed. Door trendy audio te gebruiken, maak je op een authentieke manier verbinding met je publiek en spreek je een taal die zij begrijpen en waarderen. Het volgen van audiogolven is een geweldige manier om te laten zien dat je cultureel relevant bent voor je publiek, terwijl je tegelijkertijd de speelse, herkenbare kant van je merk laat zien die door jongere generaties wordt gewaardeerd. Dus wees niet bang om trends te omarmen die passen bij je merkidentiteit en laat je persoonlijkheid schitteren! Wees echter selectief in je keuze van audiogolven. Authenticiteit is belangrijker dan zomaar meedoen met een trend, en je publiek zal het verschil merken. Zoek audio die bij je past, ontdek hoe je het kunt laten aansluiten bij je publiek en go for it!

Ā 
Ā 
Ā 

Commenti


bottom of page